1) firma dostala finančný objem z verejných zdrojov vo výške 2.700.000,- Eur od firmy cez Slovenský rastový kapitálový fond, a.s. vlastnený Národným holdingovým fondom, a.s. založený počas prvej vlády Roberta Fica. (SMER-SD)
2) firma získala dotáciu vyše milióna EUR z ministerstva školstva určených na výskum (Draxler, SMER-SD)
3) firma údajne uviedla klamlivú referenciu parkovacieho domu v nitre-lokalita Klokočina,ktorý sa nikdy nedostaval.
4) firmu v Košiciach ľudia nechcú, čo dali aj patrične najavo 13.6.2016, keď na magistrát mesta prišlo rekordný počet obyvateľov, ktorý nemá v modernej histórií KE obdoby. Taktiež o tom svedčí protest pred magistrátom z dňa 29.6.2016 ktorého sa zúčastili vyše 2 tisícky nespokojných občanov s touto “nekoncepciou”. O nespokojnosti občanov svedčí aj petícia, ktorá ma už k dnešnému dňu vyše 12 tisíc podpisov od košičanov.
5) firma využíva mestskú políciu na pokutovanie vozidiel (oficiálne priznávajú že platia 2 mestských policajtov, to im ale ani jeden vodič neuverí). Oficiálne stanovisko mestskej polície je, že v štandarde je denne 6 hliadok pozostavajúcich z dvoch členov.
6) firma za 4 roky pôsobnosti nepostavila ani jedno parkovacie miesto, všetky jej miesta vznikli iba prekreslením čiar, alebo zjednosmernením úlíc.
7) firma sa odvoláva na “skúsenosti” zo zahraničia a západu, avšak zabúda na to, že v zahraničí a západných krajinách podobné firmy budujú parkovacie domy a podzemné garáže, aby výstavba nových parkovacích miest nebola na úkor zelene, či už kvalitnej, alebo zanedbanej. No v Košiciach v posledných dňoch začala EEI rušiť posledné zelené plochy na nové parkovacie miesta.
Mohol by som pokračovať ďalej, ale prejdem k nadpisu článku. Firma má mestu odovzdávať 50% z tržieb bez DPH na parkovnom. A tak sa vynára otázka, kto a ako bude mestu posielať výkazy tržieb? Z parkovacích rezidentských kariet to bude celkom transparentné. Z príjmov za SMS lístky na základe výkazu od operátora to bude tiež celkom prehľadné a jasné. Nie je mi ale celkom jasné, ako si mesto ustráži kontrolu tržieb tečúcich z údajnej mobilnej aplikácie a z príjmov z parkovacích automatov. Spoločnosť EEI doteraz nemala veľkú ochotu sa deliť s informáciami a na otázku zisku odbíjala dotazovateľov obchodným tajomstvom.
Neviem si celkom dobre predstaviť, ako bude zo strany mesta objektívne kontrolovateľná tržba tejto spoločnosti. Ak to poviem zjednodušene, firma si môže kľudne každý mesiac z brucha napísať, že ich tržba bola 50.000€ a polovicu z tejto sumy bez DPH odovzdá mestu. Kto si ale overí, či tržba nebola kľudne 500.000€ a ako? Asi nikdy nikto. Firma deklaruje, že každý zakúpený parkovací lístok bude v centrálnej evidencii, že môžte prísť so zástupcom firmy z parkomatu, zakúpiť lístok a uvidíte, že je v systéme. Tu vidím dva problémy.
Za prvé, prečo musím zadávať číslo mojej značky? Takto si EEI bude robiť kompletnú evidenciu pohybu vášho vozidla po meste. Za druhé, je to iba software. A keď sa pracovník EEI rozhodne pri uzávierke mesiaca zmazať pol databázy, mesto nemá žiadnu šancu odkontrolovať skutočné tržby a firma mestu zaplatí len toľko, koľko sama uzná za vhodné. Na dôveryhodnosti nepridáva ani fakt, že EEI dvihne ceny za SMS lístok oproti cene v parkomate. Akoby im išlo o to, aby ľudia platili práve neodkontrolovateľnou formou - parkomatovými lístkami.
---
Myslím, že ak by si pán primátor zo strany SMER-SD vyberal obchodného partnera pre svoje súkromné biznis účely, takto netransparentné podmienky by určite nemohol akceptovať. Preto sa vynára otázka, koho záujmy vedenie mesta Košice vlastne háji?